• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60893
+
-

رانندگان تاکسی  به شهروندان آموزش ترافیک می‌دهند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: آموزش‌های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلوهای داخل تاکسی در حال انجام است. به گزارش ایرنا، «مرتضی عزتی» افزود: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی و غیره آموزش داده می‌شود تا مسافران و تاکسیرانان شهر، در طول سفر خود از این آموزش‌ها بهره‌‌مند شوند که تأثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد. وی با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون‌شهری در تابلوهای تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام‌های ترافیکی بیان کرد: در هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده‌ای به این موضوع پرداخته می‌شود.

عزتی با بیان این‌که در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت هستند گفت: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان‌دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تأثیرگذار باشند.
وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری بیان کرد: موضوع آموزش در کلان‌شهرها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تأکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می‌کنیم.

عزتی با اشاره به این‌که تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان‌شهرها دارد گفت: زائران و توریست‌ها نخستین بار تاکسی را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت‌های افراد در مورد فرهنگ کشورها اهمیت ویژه‌ای دارند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایه‌بان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزو برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید